Internationalt besøg på Fredericia Realskole

Vores Comenius Skolepartnerskab begyndte torsdag d. 20. november, hvor vi fik besøg af 4 lærere fra Tyskland og 4 lærere fra Spanien. De var med til morgensang kl. 8.00, dernæst havde de en lang dag foran sig. De skulle blandt andet høre Poul Sørensen fortælle om det danske skolesystem og Fredericia Realskoles historie. De skulle på rundvisning på skolen som forestås af 6. klasserne, der havde øvet hele fremvisningen på engelsk. Ca. 11.30 var der underholdning i Gym. A, hvor nogle af skolens elever vil optrådte med dans, sang og musik.
5. klasserne havde planlagt en tur rundt på Fredericia vold. De hadve brugt mange timer i engelsk på at læse og lære om volden. Eleverne skulle fortælle om nogle af voldens seværdigheder på engelsk.
Gæsterne blev til søndag, og der var planlagt andre spændende aktiviteter i Fredericia og Danmark. Der var afsat tid til en del hårdt arbejde. Elevproduceret materiale fra Spanien, Tyskland og Danmark skulle fordeles. Projektet skulle  evalueres og der skulle planlægges fremtidige opgaver.